Naslovna / Recenzije / Pedja Bajović: Stari lisac domaće scene

Pedja Bajović: Stari lisac domaće scene

Kao i većina pionira naše comedy scene, Pedja je prestao nastupe brojati u desecima, pa i stotinama. Sada se samo tisuće broje. Za današnju recenziju, izabrali smo nastup u kultnoj Maloj sceni na zagrebačkom Medvešćaku. Ujedno, to je i posljednja sezona ove predstave. Pa krenimo.

Od Pedje je za očekivati puno. Prekaljeni komičar teško da može napraviti neki veći tehnički propust, ili veći lapsus koji bi ozbiljno naštetio predstavi kao cjelini. Tako je bilo i sada.

Od samog početka, u solidno popunjenoj ali ne punoj dvorani za jednu nedjeljnu predstavu, Pedja je ipak ušao malo sporije. Nije tome tako uvijek, no uvodno zagrijavanje uz tehničke probleme, malo su usporili ritam koji bi podigao nastup na razinu iznad. Nije to, naravno, velika greška, no osobni je dojam da je to moglo biti bolje.

Nastavno na to, početni dio se oslanja na crowdwork. Kako sama publika, možda zato što nije bilo komičara koji otvara i zagrijava ju, a možda zato što je osjetila da joj tempo nije na razini koji će neminovno kasnije doseći, je bila usporena. Kako se predstava djelomično oslanja da ljudi iz publike budu spremni na razgovor, na komunikaciju i zabavu, to je ipak bio omanji problem. Nije to loše ispalo, Bajović je ipak prekaljeni komičar koji je u nekoliko navrata vrlo vješto izbjegao neugodnu tišinu i prešao preko nje, ali ipak – posljedica uvoda, ili ne zagrijane publike je dojam da je moglo biti bolje.

Ono što Bajovića često prati je glas da je komičar za stariju populaciju, za političke fore. Ova predstava ipak nije takva, bez obzira što u njoj ima humora koji je politikom vezan, no definitivno nije isključivo za stariju populaciju. Ipak, valja napomenuti i da nije savršen za adolescente, možda im nisu to teme s kojima će se povezati na osobnoj razini, no svakako, a svjedočila je publika i sada, nije da se neće zabaviti.

Nakon samog uvoda i početnog zagrijavanja, kreće ono što bih rekao, pravi show. Pedja radi ono što mu najbolje leži, ono što je godinama radio i “peglao”, gotovo pa savršen dijalog-humor uz odlične imitacije. Možda će to nekoga podsjetiti na staru školu humora poput Audicije koja je nekada harala ovim prostorima, ali u tome nema ništa loše, dapače. Sav materijal je originalan i izvanredno izbalansiran, a naglasci i imitacije su dotjerane do samog vrha. Iako kroz taj način projekcije svog humora se bavi većinom predstave, bilo bi ju pogrešno nazvati imitacijskom, jer ovdje iako je gluma vrlo važna, pokreti su odlični u drugoj polovici, ona je ipak ukomponirana u opservacijsku priču, storytelling na balkanski način. Bilo kako bilo, ovo je dio koji je apsolutno odlično napravljen, i zaslužuje sve pohvale. Nemamo puno komičara koji mogu izvući tako nešto, i to u cijeloj regiji.

Sveukupni dojam predstave je pozitivan, a ruku na srce, malo tko je očekivao da neće biti tehnički odrađena odlično. Uz par problema na početku, ova predstava ipak zaslužuje dobru ocjenu. Ipak, važno je napomenuti i da ovo nije predstava na kojoj ćete iz sekunde u sekundu imati konstantan smijeh, ovo je predstava rađena za cjelovečernje druženje gdje vam Pedja kroz priču priča o svome životu u njegovom viđenju ljudi u Hrvatskoj i zemljama regije. Vrlo dobra storytelling predstava.

Preporuka: Svima, od osoba u dvadesetim godinama do najstarijih ljubitelja komedije. Posebna preporuka fanovima kazališnih predstava i regionalnog, političkog humora.

Svakako izbjeći: Ekstra ispolitizirane osobe s desnog spektra političke scene. Ovo nikako nije za vas.

Ocjena